The MSc programme in Digital Business Management addresses the increasing demand for business professionals who are able to apply digital technologies and data-driven methods to create new business opportunities and who understand the effects of digital technologies on management, organisation and work in corporations. The Digital Business Management track qualifies you to contribute to the acceleration of the digital development and to bring new digital skills into companies that are born digital or are on the threshold to a digital transformation.
Digital technologies have become a driving force behind business transformation for companies of all sizes across all industries and sectors. Digital transformation involves the development of structures and processes that allow the company not only to leverage data and algorithms to improve its efficiency, but also to facilitate interactions with customers, suppliers and other stakeholders as well as to create new business models, products and services. As a result, it is imperative for companies to address digitalisation as a holistic, company-wide change process that blurs the line between business and technology. This implies a fundamental change in the management and organisation of companies and creates new demands for innovative employees with digital skills, who are qualified to work in the intersection between business and technology within all areas of the business.
The MSc programme in Digital Business Management addresses the increasing demand for business professionals with digital competencies that cover both technical skills (e.g. programming skills) and non-technical skills (digital business understanding and the ability to drive digital innovation). The programme builds on business administration, digital technologies, IT and data science as well as organisational and management perspectives. It provides you with a deep understanding of theories and strategies within the field of digital business as well as hands-on experience with advanced methods and tools used in the intersection between business and technology.
The MSc programme in Digital Business Management has been developed in collaboration with relevant representatives from the business community to ensure that it fulfils the future needs of the job market. The close collaboration with the business community ensures the continuing relevance of the programme and enables a fruitful dialogue between you as a student and the business community. The teaching activities on the programme include hands-on work with real cases and guest lectures, and you have the opportunity to go on an internship in a company (in Denmark or abroad) on the third semester of the programme.
Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.
Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
Course description - należy przygotować dokument, zbierający cały sylabus ze studiów licencjackich. Takie sylabusy najczęściej są do pobrania na stronie uniwersytetu. Należy je przetłumaczyć na język angielski (można samodzielnie) i złączyć w jeden dokument. Warto też zapytać w dziekanacie uczelni, czy nie dysponują wersją angielską.
Oficjalna skala oceniania Twojej uczelni - możesz dostać taki dokument w dziekanacie Twojej uczelni lub skonstruować samodzielnie. W obu przypadkach dokument powinien zawierać pieczątkę dziekanatu.
Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w jeden z następujących sposobów:
IELTS – 6.5
TOEFL – 83 (Aarhus University TOEFL kod - 8935)
Uwaga: wymagania językowe mogą ulec zmianie. Przed wysłaniem aplikacji upewnij się jakie są wymagania językowe na konkretny kierunek bezpośrednio na stronie uczelni.
W przypadku zdawania certyfikatu IELTs upewnij się, czy uczelnia oprócz wymagań oceny końcowej nie ma również wymagań odnośnie ocen cząstkowych.
The MSc degree in Digital Business Management prepares you to lead and manage the digital transformation of companies of all sizes and to create business opportunities using digital technologies and data-driven methods.
Positions include: