The programme is interdisciplinary and you will gain deepened theoretical knowledge and skills to work professionally with children in need of support and their families in the contexts of preschool/school, child healthcare, rehabilitation and social work. It provides a basis for further development in a variety of professional roles.
Our students have a background in education, special education, nursing, psychology, speech and language therapy, occupational therapy, physical therapy and social welfare. As a student, you gain valuable knowledge of theories and tools that you can use to critically and systematically analyse, assess and handle complex phenomena, problems and situations related to childhood interventions. You are provided with opportunity to tailor parts of your education on a specific area related to your professional and research interests. After graduation, you are qualified to start a research career by applying for doctoral studies.
The programme is, for instance, connected to the research group CHILD (Children, Health, Intervention, Learning, Development) which collaborates in broad national and international networks. During your studies, CHILD researchers will share their knowledge and experiences from working with children in need of special support, with you.
Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.
Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano. UWAGA! Do formularza obowiązkowo trzeba załączyć zaświadczenie w języku angielskim potwierdzające, że jest się studentem ostatniego roku studiów. Dokument powinien być potwierdzony przez Twoją uczelnię.
Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
Certyfikat z języka angielskiego należy przesłać nam do 15 KWIETNIA. Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:
IELTS – 6.5 (nie mniej niż 5.5 z każdej części).
TOEFL – 90 (wymagane jest nie mniej niż 20 punktów z części pisemnej). Wyniki testu TOEFL powinny zostać wysłane bezpośrednio z centrum, w którym był zdawany test.
Duolingo - 125.
Bachelor degree of 180 ECTS credits or equivalent within health sciences, social sciences, educational sciences, or humanities including individual work, i.e. a thesis 15 ECTS. All applicants are required to meet the standard English language requirements corresponding to English 6, or English course B in the Swedish upper secondary school system. International students are required to demonstrate equivalent grades and knowledge.
Please upload a thesis, independent work or equivalent from your bachelor’s degree in the original language (no translation for this document is required).
The master program deepens your knowledge within your occupational field. Acquired knowledge prepares you for doctoral studies or for a career within organizations cherishing the interest of children and youth. After graduating you have competence within either specialization of disability sciences, health and welfare, social work, or special education. Participation in everyday life, support and adaptations for children and youth in need of special support are focused. Examples of workplaces are preschool, school, special education, social welfare, intervention/rehabilitation and healthcare.